Just chilling and having a party on Maranatha - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Linda Wolffensperger - WaarBenJij.nu Just chilling and having a party on Maranatha - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Linda Wolffensperger - WaarBenJij.nu

Just chilling and having a party on Maranatha

Door: Afi

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 Mei 2014 | Ghana, Ada Fua

Hi there,

Zoals ik jullie verteld heb, heb ik dit weekend overnacht op Maranatha. We hadden een kamer gereserveerd met nog één van de Engelse studenten met z’n vijven dus. Nou ja kamer… het was meer een soort hutje. We kwamen ongeveer om 16:00 uur aan op Maranatha. Natuurlijk hadden we onze bikini’s meegebracht en hebben we even heerlijk gezwommen. In het water zijn zover ik weet niet echt enge dieren. Het enige wat er kan gebeuren is dat er visjes aan je zitten te knabbelen of als je iets voelt bewegen onder je voeten is het waarschijnlijk een krab. Na het zwemmen hebben we ons omgekleed en klaargemaakt voor het feest. We hadden samen met de Engelse studenten Helen-Claire, Susanna, Lorna (Engelse begeleidster) en Ashley afgesproken om er een thema avond van te maken. Dit was het laatste weekend was van Helen-Claire, zij heeft dan ook het thema safari bedacht. Iedereen hield zich eraan en zag er superleuk uit, dit is ook te zien op de foto’s (Op de foto moet ik een flamingo voorstellen). Na het eten gingen we sterren kijken bij de zee. Ik dacht eerst dat het niet zoveel voor zou stellen, maar zodra we over de duinen heen klommen had je een heel mooi zicht op alle sterren. Ik heb er echt van genoten en we hebben super lang naar de sterren gekeken. Ik heb nog nooit in mijn leven een vallende ster gezien, die nacht hebben de andere meiden er twee gezien elke keer keek ik net de andere kant op. We zijn van plan om nog voordat we naar huis gaan op het strand te slapen en naar de sterren te kijken. Ik heb nog steeds hoop, misschien zie ik dan mijn eerste vallende ster. Na een lange tijd liepen we maar weer terug om te kijken of het feest al begonnen was. Ze waren net bezig met het kampvuur aan te steken. Ondertussen waren Ghanese drummers een beetje aan het inspelen. Terwijl ze begonnen met drummen verscheen er een dansgroepje dat precies op de muziek kon dansen. Het was heel erg sfeervol en leuk om naar te kijken, maar na een tijdje was het natuurlijk ook de bedoeling dat we zelf gingen feesten. Het duurde een tijdje en een aantal drankjes totdat het feest echt begon. Best vermoeiend de hele avond met blote voeten op het zand dansen. Om 02:00 uur waren we er dan ook wel klaar mee, nog snel even naar de sterren gekeken en terug naar ons “paradijsje”. Het bed stelde niet zoveel voor het was een heel dun matrasje op wat planken, maar op dat moment kon ik ongeveer op alles slapen. De volgende ochtend had ik er meer last van. Gelukkig hadden we wel een klamboe. Het was meer een roze prinsessen klamboe die ik vroeger graag om m'n bed wilde met een grote opening. Ik heb de klamboe voor het idee maar om me heen gedaan en toen ik wakker werd lag alleen mijn hoofd er nog onder.

Als ik naar de wc moet op Maranatha stel ik het meestal maar zo lang mogelijk uit, ze hebben wel wc’s maar die zijn niet heel hygiënisch en je moet ze doortrekken met een emmer. Maar goed je moet toch een keer gaan.

Zondag hebben we niet meer veel gedaan, even lekker chillen in de zon en we zijn toen rustig teruggegaan. Het was een erg gezellig en leuk weekend, voordat we weggaan wil ik dit graag nog een keer meemaken.

Zoals de meesten van jullie weten ben ik niet heel erg gek op insecten en vragen jullie je vast af hoe dat tot nu toe gaat. Het ergste wat ik tot nu toe heb meegemaakt is dat er zich een schorpioen verstopt had in de vaatdoek. Het was een schorpioen die onder de insecten valt, niet heel groot dus. Als je gestoken zou worden zou dat wel heel erg pijn doen en moet je naar het ziekenhuis, niet een heel fijn insect dus. Gelukkig kwam Ashley ons helpen en heeft de schorpioen dood gespoten met gif, HELD.

Het zou ook maar zo kunnen dat er ineens een krab over je voet heen loopt. De krabben lopen hier soms gewoon over straat. Laatst was de stroom uitgevallen en op straat zie je dan helemaal niks meer. Waarschijnlijk stond ik bijna op een krab en de enige uitweg voor hem was door supersnel over mijn voet heen te lopen. Gelukkig heb ik hem niet gezien maar Melissa bevestigde even dat het een behoorlijk grote krab was.

Verder ben ik helemaal vergeten te vertellen dat we een huisgeit hebben in onze tuin. De vorige studenten in ons huis hebben hem Gerard genoemd, een heerlijke Hollandse naam. Wij zijn allemaal van mening dat er bij hem een draadje los zit. ‘s Avonds zou het zo kunnen zijn dat hij je uit het niets aanvalt, als je even niet oplet sprint hij de veranda op of hij glipt snel even mee naar binnen. Wat wel handig is, is dat hij alles opeet. Laatst hadden we een doos van een TL-buis over en die hadden we even in de tuin gegooid. We draaiden ons even om en toen zagen we dat Gerard het laatste stukje karton naar binnen aan het werken was. Wij denken dat hij weet dat hij geslacht wordt. Niemand weet wanneer dat gaat gebeuren, maar dat het gaat gebeuren is zeker. De huisbaas zegt ongeveer al een half jaar dat hij binnenkort geslacht wordt. We geloven wel dat het nu echt binnenkort zal gebeuren. Ze gaan hem niet zelf slachten maar ze laten iemand komen. Diegene komt dan om 04:00 uur ’s nachts zodat wij er niets van zullen merken. De volgende dag is het dan een feest en wordt het vlees van de geit opgegeten. Gister werden Melissa en ik ervan overtuigd dat we dat toch echt moesten gaan proeven. We hebben het maar gehouden bij ‘we shall see’. Desmond en Winfred willen de geit niet eten omdat ze er van overtuigd zijn dat er kwade geest in zit.

Dit weekend gaan we naar Cape Coast we zullen dan het slavenfort bekijken en hoge hangbruggen gaan beklimmen. De volgende keer horen jullie hier meer over.

Tot snel,

Liefs Linda

  • 08 Mei 2014 - 19:06

    Arend Jan:

    Lieve Linda,
    Mooi weer wat vanuit Ghana te horen. Zo te zien ondernemen en beleven jullie heel wat. En komend weekend dus ook weer een excursie/reisje. Mooi dat je één-en-ander ook steeds op (elektronisch) papier (blog) zet. Voor komend weekend alle goeds gewenst vanuit een helaas (regenachtig) Apeldoorn. Laters, liefs (ome) Arend Jan.

  • 08 Mei 2014 - 20:59

    Edo &Ineke Bevers:

    Lieve Linda,

    Bedankt weer voor je verslagje. Altijd leuk om te lezen en weer iets van je te horen. Fijn om te weten dat je na alle moeilijke dingen ook mooie uitstapjes mag maken. Van hier uit een goede voortzetting van je verblijf daar met al het goede in liefde speciaal voor jou en allen daar.

    Liefs opa & oma.

  • 09 Mei 2014 - 11:27

    Jan Meijer:

    Hoi Afi, wat een pracht verhaal. Zo beleef je nog eens wat "in de vreemde". Geweldig hè. Dat vinden wij ook altijd. Al die cultuurmengelingen. Wij wensen je nog veel plezier en geniet er van.
    Gerda en Jan

  • 09 Mei 2014 - 11:27

    Jan Meijer:

    Hoi Afi, wat een pracht verhaal. Zo beleef je nog eens wat "in de vreemde". Geweldig hè. Dat vinden wij ook altijd. Al die cultuurmengelingen. Wij wensen je nog veel plezier en geniet er van.
    Gerda en Jan

  • 09 Mei 2014 - 16:13

    Oma:


    Lieve Linda.
    Ik geniet van die leuke berichten van jou,
    er staat je dus nog een leuk weekend te wachten.
    Wat een leuke foto's,die foto met die twee jongens die jullie versiert hebben die staan er ook mooi op.
    Nou Linda geniet er nog van ,pas goed op je zelf
    Groetjes ,en dikke knuffels.

  • 16 Mei 2014 - 13:18

    Nell Spies:

    Hallo Linda,

    Iedereen van 3a zit 'hard'te werken, dus ik zit even stiekem op het internet te genieten van je verhalen. Wat maak je allemaal mee, zeg!! Die geit, dat gaat nog, maar krabben en schorpioenen!!
    Wat een geweldig avontuur, ik benijd je echt. Ben ook heel benieuwd naar al jullie verhalen!

    Geniet er nog even van!
    Groetjes, Nell

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Ada Fua

Linda

Buitenlandstage in Ghana

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 7753

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 23 Juni 2014

Ghana

Landen bezocht: